Сидить пряля та й пряде —
сніг іде — іде — іде —
нитка рветься де-не-де —
а вона пряде й пряде*
Вже напряла хуртовин
на шапки для верховин,
на сувої полотна,
на завіску для вікна,
на хустину й укривало —
мало — мало — мало — мало —
сніг іде — іде — іде —
а вона пряде й пряде…
Постмодернізм в українській літературі представлений чималою кількістю письменників та письменниць, що своїм талантом в художній формі передавали тендітні, незвичайні та зворушливі почуття. Такими почуттям просякнутий вірш «Пряля» Ліни Костенко, що присвячений зимі. Авторка вбачала неймовірну красу та силу в природі, знаходячи в ній сотні відтінків прекрасного, які неможливо описати словами будь-якої мови. Через систему символів, образів та метафор Костенко намагається показати читачеві те, що відчуває, споглядаючи зиму.
Сюжет твору розкривається навколо пралі, що є образом зими, як пори року. Праля – це жінка, що пере прекрасний та дивовижний білий одяг, вкриваючи ним всю землю. Ця картина захоплює, адже письменниця дає на неї унікальний погляд, дозволяючи віднайти в ній щось захопливе, таємниче та цікаве. Своїми майстерними руками вона все вкриває білими полотнами: гори та їх вершини, поля, вікна людських осель. Своєю увагою не оминає нічого, і ця спокійна, тиха картина снігу, що поступово замітає все навкруги, заспокоює письменницю. Саме спокій, як почуття ліричної героїні, відіграє найважливішу роль. В ньому вона знаходить щастя без метушні та зайвих турбот.
Цікавим є оформлення твору. Костенко використовує різні види повторів в кожному з трьох строф. В першій має місце перелічення й повторення однакових слів, що створює ефект відлуння від вже згаданої спокійної тиші. В свою чергу друга строфа має яскраво виражені єдинопочатки, тим самим поєднуючи різні рядки в єдину, тісно сплетену картину. І наприкінці можна побачити асонанси, якими починається та закінчується весь твір. Тож окрім прекрасного ідейного наповнення твір має неперевершене стилістичне оформлення, нагадуючи словами звуки зими, що розвивається за вікном будинку.